Siirry sisältöön

Yritys

KPO Yrityksenä​

KPO-konserni on yli 120 vuoden kokemuksen omaava alueellinen ICT-toimija. Konserniin kuuluvat emoyhtiö Kainuun Puhelinosuuskunta, tytäryhtiöt Kaisanet Oy ja Herman IT Oy sekä konserniyhtiönä Kaisanet Oy:n tytäryhtiö Data-Enter Oy.

Konserni toteuttaa asiakkaiden tarvitsemat ICT- kokonaispalvelut Kainuussa ja Ylä-Savossa sekä tuottaa IT-palveluja myös koko maan alueella. Palveluliiketoiminnat on järjestetty tytäryhtiöihin ja emoyhtiö KPO tuottaa konsernin talous- ja hallintopalvelut. Konsernin pääkonttori on Kajaanissa.

KPO on osa Finnet -ryhmää, jonka muodostavat 20 alueellista tieto- ja viestintäteknologia-alan (ICT) yhtiötä eri puolella Suomea.

Hallinto

Toimitusjohtaja Heikki Juntunen
puh. 044 – 734 4300

Hallituksen kokoonpano vuonna 2024:
– Toimitusjohtaja Reino Huusko, hallituksen puheenjohtaja
– Yrittäjä Jari Haapaniemi, hallituksen varapuheenjohtaja
– Yrittäjä Miariikka Tervonen, jäsen
– Pankinjohtaja Hanna Wallenberg, jäsen
– Toimitusjohtaja Hannu Pelkonen, jäsen

undraw_experts_re_i40h

Jäsenasiakkaat – Omistajamme

Kainuun puhelinosuuskunta tuottaa arvoa omistajajäsenilleen laadukkaiden ja edullisten palveluiden sekä jäsenetujen kautta.

Jäsenetujen tarjonnasta vastaa tytäryhtiö Kaisanet Oy. KPO:n osuuskunnan jäsenet saavat Kaisanetin asiakkaina kohdistettuja etuja nykyaikaisista tietoliikenteen ja tietotekniikan palveluista.

Katso ajantasaiset jäsenedut Kaisanetin verkkosivuilta.

Tunnuslukuja

KPO-konsernin keskeisimmät tunnusluvut vuodelta 2023

  • Henkilökuntaa 157 henkilöä
  • Liikevaihto 29 M€
  • Liiketulos 0,1 M€
  • Tase 53,5 M€
  • Investoinnit 8,7 M€
  • Omavaraisuusaste 43,41 %
undraw_data_report_bi6l

Historia

Kainuun Puhelinosuuskunnan historia on esitelty vuonna 2018 tehdyssä 120-vuotisjuhlajulkaisussa.

nayttokuva-2019-1-21-kello-10-40-12

Kainuun Puhelinosuuskunnan arvot

VISIO

KPO-konsernin visiona on olla jäsenten ja asiakkaiden arvostama pitkäjänteisesti kehittyvä ICT-konserni.

MISSIO

KPO-konsernin perustehtävä on tuottaa jäsenilleen ICT-palveluja ja etuja.

ARVOT

Jäsenasiakaslähtöisyys

Kaikki me KPO:lla olemme asiakastyössä.

Vastuullisuus

Hyvin ja loppuun asti tehty työ oman asiakkaan hyväksi on parhainta vastuunkantoa KPO:n menestykseksi. Asiakkaiden palvelutarpeet ja jäsenomistajien tahto ohjaavat toimintamme suuntaa ja sisältöä.

Kehittyminen

Toimialansa parhaiden kumppanien kanssa kehitämme viisaasti omia osaamisalueitamme, palvelujamme ja toimintaamme – ja menestymme.

undraw_personal_goals_re_iow7